PRZEGRZANIE

Czym jest przegrzanie?

Przegrzanie to termin używany do opisania komponentów, które zostały poddane zbyt wysokiej temperaturze spalin lub niewystarczającemu chłodzeniu.

Przyczyny przegrzania:

  • Wyłączanie silnika gdy jest on jeszcze zbyt gorący
  • Problemy związane z wypalaniem filtra cząstek stałych skutkujące zwiększeniem temperatury i ciśnienia spalin co prowadzi do przegrzania wirnika turbi
  • odyfikacje silnika, w tym „chipowanie” lub nadmierne zasilanie paliwem, powodujące nadmierną prędkość obrotową
Pobierz

oil-leaks

Przegrzanie

Objawy przegrzania:

  • Przebarwienia rozprzestrzeniające się od korony wałka wzdłuż jego osi
  • Wysoka temperatura “przesiąka” od strony turbiny w kierunku strony kompresji powodując przebarwienia na wałku turbiny i obudowie łożyskow
  • Widoczne przegrzanie wewnętrznych elementów, w tym podkładki oporowej i odrzutnika, często bez śladów nadmiernego zuży
  • Zdeformowany pierścień uszczelniający na wałku turbiny od zbyt wysokiej temperatury spalin
  • Nagar w kanałach olejowych i w obrębie pierścienia uszczelniającego na wałku
  • Nadmierny stopień zużycia pierścienia uszczelniającego i rowka na wałku
  • Łopatki na wirniku turbiny równomiernie zakrzywione w dół
  • Oderwane pojedyncze łopatki/częściowa utrata łopatek na wirniku turbiny

Overheating turbocharger failure

Overheating turbocharger failure

Overheating turbocharger failure

Zapobieganie:

 

  • Sprawdź czy DPF jest w dobrej kondycji i wolny od zatorów
  • Upewnij się, że nie ma wycieków w układzie chłodzeni
  • Daj turbosprężarce czas na ochłodzenie, szczególnie po długich podróżach lub trudnych warunkach jazd

W przypadku dalszych typowych tematów awarii turbo sprawdź nasze inne przewodniki pomocy

Typowe awarie turbosprężarek powodują wiele dyskusji pomiędzy klientami, a działem technicznym. Aby pomóc w identyfikacji typowych awarii i udzielić porad, jak zapobiegać im w przyszłości, stworzyliśmy serię przewodników.

Overspeeding

Foreign Object Damage

Oil Leaks

Oil Contamination

Insufficient Lubrication

REA / SREA

For further information on this or other topics, visit www.melett.com/technical or contact our Technical team via [email protected]