Łożyska oporowe IHI RHF4/5

devil is in the detail - high quality Melett turbochargers and turbo parts

Część niskiej jakości
Część Melett
Część oryginalna

 

Część niskiej jakości (RHF4)

Dla niewprawnego oka pierwsze wrażenie jest takie, ze części wyglądają prawidłowo, ale jeśli przyjrzeć się dokładniej:

  • powierzchnia ma sporo wżerów – mogą one rysować części oporowe i prowadzić do przedwczesnych awarii;
  • źle usunięte zadziory;
  • krawędzie nie są czyste ani ostre;
  • często ich powierzchnia jest za bardzo wypolerowana (skupienie na estetyce, zamiast na funkcji);
  • brak specjalnych zarysowań zapewniających napięcie powierzchniowe.

Część Melett (RHF4)

  • Czyste, ostre krawędzie;
  • powierzchnia poddana obróbce maszynowej;
  • bez gratowania – przy poprawnej produkcji proces ten nie jest konieczny;
  • wydajność odzwierciedla precyzję wykonania;
  • specjalnie zarysowana powierzchnia zapewnia właściwe napięcie powierzchniowe.

Gdy silnik jest wyłączany na noc, jeśli powierzchnia łożyska jest zbyt gładka, olej po niej spłynie. Zadrapania na powierzchni pomagają zatrzymać olej, dzięki czemu podczas uruchamiania silnika rano na łożysku pozostała warstewka oleju, która zapewni smarowanie przy rozruchu.

Część oryginalna (RHF55)

  • Czyste, ostre krawędzie, podobnie jak w części Melett;
  • Specjalnie zarysowana powierzchnia zatrzymuje olej.