Warianty części

Wałki (wirniki)

Po co dwa rodzaje? Wczesne turbosprężarki miały wałki przewężone. Uchodziły one za lżejsze, stawiające mniejszy opór, i zwiększające osiągi.

Czytaj więcej…

Odmiany kół kompresji

Wraz z rozwojem turbosprężarek, warunki ich pracy bardzo się zmieniły. Obecnie komponenty ruchome obracają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej i poddawane są działaniu coraz wyższych temperatur.

Czytaj więcej…

Obudowy łożysk chłodzona powietrzem i wodą

Chłodzenie powietrzem: otaczające powietrze i olej wykorzystuje się jako chłodziwo.

Czytaj więcej…

Pojedynczy i podwójny punkt smarowania w obudowach łozyskowań

Obudowy Łożyskowań Borg Warner – K03-04 / BV43/50

Czytaj więcej…

Diagram zespołu środkowego po demontażu

Diagram zdemontowanego zesp. środkowego GT15, Diagram zdemontowanego zesp. środkowego KP35.

Czytaj więcej…

Łożyska GT12 typu Z

Konstrukcja ta, mimo iż powszechnie uważana za stosunkowo nową, faktycznie istnieje od początków masowej produkcji turbosprężarek.

Czytaj więcej…

Koła kompresji BV40 ‚MFS’

Koła kompresji Melett BV40 frezowane z jednego kawałka metalu (MFS) zastępują oryginalne koła BV40. Mają one nową konstrukcję przedłużonego zabieraka.

Czytaj więcej…