Warianty części
Wałki (wirniki)
Po co dwa rodzaje? Wczesne turbosprężarki miały wałki przewężone. Uchodziły one za lżejsze, stawiające mniejszy opór, i zwiększające osiągi.
Odmiany kół kompresji
Wraz z rozwojem turbosprężarek, warunki ich pracy bardzo się zmieniły. Obecnie komponenty ruchome obracają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej i poddawane są działaniu coraz wyższych temperatur.
Obudowy łożysk chłodzona powietrzem i wodą
Chłodzenie powietrzem: otaczające powietrze i olej wykorzystuje się jako chłodziwo.
Pojedynczy i podwójny punkt smarowania w obudowach łozyskowań
Obudowy Łożyskowań Borg Warner – K03-04 / BV43/50
Diagram zespołu środkowego po demontażu
Diagram zdemontowanego zesp. środkowego GT15, Diagram zdemontowanego zesp. środkowego KP35.
Łożyska GT12 typu Z
Konstrukcja ta, mimo iż powszechnie uważana za stosunkowo nową, faktycznie istnieje od początków masowej produkcji turbosprężarek.
Koła kompresji BV40 'MFS’
Koła kompresji Melett BV40 frezowane z jednego kawałka metalu (MFS) zastępują oryginalne koła BV40. Mają one nową konstrukcję przedłużonego zabieraka.