Poniżej wyróżniono przyczyny i objawy niedoboru oleju, aby pomóc w identyfikacji i zapobiec ponownemu niedoborowi po wykonywaniu naprawy. Jeśli pierwotna przyczyna awarii nie jest znana, prawdopodobnie dojdzie do uszkodzenia tego samego rodzaju w nowo naprawionym urządzeniu.
Brak smarowania może doprowadzić do poważnego uszkodzenia systemów łożysk, które może nastąpić już w kilka sekund od rozpoczęcia pracy turbosprężarki.
Objawy braku smarowania / niedoboru oleju:


- Odłożenie materiału (spowodowane przez wysokie temperatury w wyniku tarcia o łożyska) na innych częściach oporowych i czopach łożyskowych wałka;
- Przebarwienie części oporowych, czopów łożyskowych wałka;
- Nadmierne zużycie podkładek oporowych łożyska oporowego;
- Nadmierne zużycie łożysk ślizgowych.
Przyczyny braku smarowania / niedoboru oleju:


- Nieprawidłowa konserwacja filtra oleju;
- Zbyt niski poziom oleju w misce;
- Niewłaściwa uszczelka wlotu prowadząca do ograniczenia dopływu oleju;
- Nagar / odkładający się węgiel w przewodzie doprowadzającym olej;
- Silikon użyty na uszczelce wlotu oleju powoduje zatory;
- Osad lub nagar w obudowie łożyskowań z powodu wyłączania gorącego silnika;
- Uszkodzony, zablokowany lub niskiej jakości filtr oleju;
- Pominięcie zalania turbosprężarki olejem przed pierwszym rozruchem;
- Długookresowa praca silnika na biegu jałowym, zwłaszcza przy zimnej pogodzie;
- Zgięcia bądź skręcenia rur zasilania olejem;
- Zużycie silnika.
Jak zapobiegać awariom wywołanym brakiem smarowania / niedoborem oleju:


- Dostawa oleju do turbosprężarki to priorytetowy problem; należy zawsze sprawdzać czy ciśnienie oleju jest prawidłowe;
- Należy unikać nanoszenia silikonu na uszczelki oleju, ponieważ może on łatwo się oderwać i zablokować przewody;
- Należy wyczyścić lub wymienić przewody wpustowe oleju w celu usunięcia osadów węglowych lub szlamu, które mogłyby ograniczyć przepływ oleju do systemów łożysk;
- Przy montażu turbosprężarki należy używać także świeżego oleju i nowych filtrów oleju (zalecanych przez producenta silnika).